Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy, zwrot produktu.
 
1.Kupujący będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego SezonoweLove, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów dostawy zwrotu.
2.Kupujący będący konsumentem winien złożyć stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wydania mu towaru stanowiącego przedmiot tej umowy. Do zachowania przedmiotowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy pocztą lub pocztą elektroniczną przed jego upływem na adres: SezonoweLove Magdalena Żach-Chmielowiec, 52-241 Wrocław, ul. Wierzyńskiego 14 e-mail: sezonowelove@vp.pl (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz. U. 2014. 827.)
3.W oświadczeniu o odstąpieniu od umowy konsument musi zawrzeć informację, iż korzysta z uprawienia do odstąpienia od umowy.
4.W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy drogą poczty elektronicznej Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi odbiór informacji o odstąpieniu od umowy również pocztą elektroniczną.
5.Prawo odstąpienia od umowy nie dotyczy przypadku, kiedy Kupujący będący konsumentem odbiera towar w siedzibie Sprzedawcy.
6.Zwrot towaru przez Kupującego będącego konsumentem winno nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia wysłania przez konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7.Kupującemu będącemu konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienie od umowy w wypadkach:
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
8.W razie skutecznego (z zachowaniem terminu) odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą
9.W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy kupna – sprzedaży Kupujący ponosi bezpośrednie koszty dostarczenia towaru do siedziby Sprzedającego adres: Sezonowe Love Magdalena Żach-Chmielowiec, ul. Wierzyńskiego 14, 52-241 Wrocław, a Sprzedawca zwraca całą cenę produktu Kupującemu. Jeśli natomiast zwrot dotyczy części zakupionych produktów Sprzedający zwraca wyłącznie cenę za produkty zwrócone, a Kupujący ponosi bezpośrednie koszty dostarczenia produktu zwracanego do Sprzedawcy.
10.Kupujący zobowiązany jest odpowiednio zabezpieczyć przesyłany produkt, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu. Do przesyłki należy dołączyć dokument zakupu.
11.Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonanie przez niego płatności. Jednocześnie Sprzedający zastrzega sobie prawo zwrotu wszystkich płatności Konsumenta dopiero w chwili otrzymania towarów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia odesłania towarów, w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpiło wcześniej.

12.Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jaki użył Konsument, chyba że Konsument wskaże inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedającego z żadnymi kosztami.
13.W przypadku, gdy Kupujący/Usługobiorca zażądał wystawienia faktury, cena zostanie zwrócona niezwłocznie w ciągu 14 (czternastu) dni po potwierdzeniu odbioru korekty i jej zaakceptowaniu przez Kupującego/Usługobiorcę. Korekta faktury zostanie niezwłocznie sporządzona i przesłana Kupującemu przesyłką pocztową lub na adres poczty elektronicznej e-mail przez Sprzedawcę/Usługodawcę.



Reklamacje
1.Produkty oferowane w Sklepie Internetowym SezonoweLove podlegają reklamacji.
2.Reklamacji nie podlegają towary wykazujące ślady użytkowania oraz uszkodzenia wynikające z użytkowania produktu przez Kupującego.
3.Reklamacji nie podlegają towary podlegające naturalnemu zużyciu.
4.Reklamacja na produkty HandMade wynosi 3 m-ce, pod warunkiem właściwego użytkowania produktu HandMade.
5.Sprzedawca odpowiada wyłącznie za wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym towarze, reklamacją nie są objęte wady powstałe z innych przyczyn a w szczególności: – nieprawidłowej eksploatacji, konserwacji i użytkowania; – uszkodzeń wynikłych ze zdarzeń losowych (powódź, nie prawidłowe transportowanie etc.).
6.W przypadku odbioru produktu poza siedzibą Sprzedawcy, Kupujący zobowiązany jest bezwzględnie sprawdzić stan i zawartość przesyłki w obecności kuriera zgodnie z przepisem art. 545 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 121; zm.: Dz. U. z 2014 r. poz. 827). W sytuacji stwierdzenia niezgodności lub jakichkolwiek uszkodzeń zawartości należy bezwzględnie w obecności kuriera sporządzić protokół niezgodności/uszkodzeń (szkody spedycyjnej) ze szczególnym uwzględnieniem stanu opakowania i zabezpieczeń, stanu zawartości oraz kompletności zamówienia. Podstawą uwzględnienia reklamacji jakościowej bądź ilościowej jest poprawnie wypełniony protokół, sporządzony w chwili odbioru produktu w obecności kuriera (przedstawiciela przewoźnika). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki. (art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe Dz. U. 2012 poz. 1173).

7.Kupujący zobowiązany jest do dostarczenia wadliwego produktu do siedziby Sprzedającego w takim stanie, w jakim został kupiony. W siedzibie Sprzedawcy zostanie sporządzony formularz zgłoszenia reklamacji.

8.Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.
9.W przypadku uznania reklamacji reklamowanego produktu przez Sprzedającego, Sprzedający zobowiązuje się zwrócić kwotę tego produktu wydatkowaną w sklepie SezonoweLove.


X